سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
5

معاون رئیس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: میراث شهید نصرالله مایه فخر و مباهات همه رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، سعید اوحدی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله ابراز داشت: سید مقاومت، ۳۲ سال با عزت و اقتدار، رهبری حزب الله لبنان را که خط مقدم جبهه مقاومت است برعهده داشت و میراث این شهید والامقام حقیقتاً برای همه رزمندگان جبهه مقاومت مایه فخر و مباهات است.

وی افزود: شهادت تعداد قابل توجهی از فرماندهان ارشد حزب الله و سپاه پاسداران و در کنار آن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی که اوج خباثت خودش را نشان داد، باعث شد پرچم سیدحسن نصرالله در دست شهروندان سراسر دنیا، حتی در ایالت متحده دیده شود

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: ظاهر شهادت شاید سخت باشد، اما باطن آن همان طور که در پیام رهبر عزیزمان آمده این است که حزب الله و جبهه مقاومت به طور حتم پیروز خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه پس از حادثه عاشورا هیچ جنگ بزرگ و طولانی مدتی همچون دفاع مقدس نداشتیم که ۸ سال و با احتساب اسارت اسرا ۱۰ سال طول بکشد، اضافه کرد: در دفاع مقدس تمام دنیا یک طرف و ما تنها بودیم و در شرایطی که یک سال و نیم از انقلاب بزرگ ما گذشته بود و مردم شاد از انقلاب اسلامی بودند که درگیر چنین شرایطی شدند، اما می‌بینید که نتیجه آن چه شد و دنیا دید که صدام به چه ذلتی از دنیا رفت.

اوحدی بیان داشت: گاهی اوقات ظاهر یک اتفاق را می‌بینیم در حالی که باطن آن مهم‌تر است و باید به آن توجه شود. مقام معظم رهبری فرمودند شک نکنید که خون شهید مظلوم مقاومت باعث پیروزی حزب الله خواهد شد.

وی با بیان این که استان مازندران شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، گفت: زمانی که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده و گزارش عملکرد خود را ارائه دادیم، ایشان فرمودند که ما در قبال جامعه ایثارگری دو رویکرد داریم، در ابتدا رویکرد ظاهری که مهم است و دیگری رویکرد باطنی که جوهره اصلی آن محسوب می‌شود، روزمرگی و غفلت نباید ما را از نورانیت و برکت جامعه ایثارگری دور کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: اولین تفاهم نامه دولت چهاردهم که در کابینه به امضا رسید، تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزیر مسکن و شهرسازی بود که در تاریخ جمهوری اسلامی بی سابقه است، وزیر راه و شهرسازی که خود نیز فرزند شهید است، در جمع مدیران استانی اعلام کرد که اجرای هرچه سریع‌تر این تفاهم‌نامه را مطالبه‌گری می‌کنم.

وی با بیان این که زیبنده نیست که در کشور ما با این همه ظرفیت، مادر شهید و یا جانباز قطع نخاع، هنوز هم مسکن نداشته باشد، خاطرنشان کرد: شما کار را شروع کنید، موانع برداشته خواهد شد. این اولین سفر استانی ما بود که در آستانه شروع کنگره شهدای غریب در اسارت به این استان سفر کردیم و انسجامی که در استان مازندران وجود دارد می‌تواند الگویی برای حل مشکلات در سایر استان‌ها باشد، در زمینه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران هم نباید کوتاهی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha